IKUT IKUTAN

Friday, March 11, 2011

CInTA ItU SUcI dAN TIdAK MEMbUTaKAn..

luahan hatiku mengenai cinta...luahan hatiku mengenai kebenaran hati...luahan hatiku mengenai kekasih hati..luahan hatiku mengenai perhubungan Al-Insan..insya Allah..wallahua'lam..astaghfirullah..subhanallah..


alhamdulillah..(^_^)

Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud :

"SesungguhnyaAllah S.W.T tidak melihat gambaran lahir amalan kamu dan rupa kamu tapiAllah S.W.T melihat hati kamu." (Riwayat Imam Muslim)..wallahua'lam..

dan..

Firman Allah S.W.T yang bermaksud :

" … dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri ke dalam kebinasaan" (Surah Al-Baqarah ayat 195)..wallahua'lam..

sesungguhnya cinta, sayang, rindu, kasih, dan segala-galanya adalah fitrahAl-Insan..dan sifat2 ini juga adalah sifat makhluk zahiriah..tidak salah utk kita mencintai dan menyayangi makhluk Allah S.W.T..tetapi bagaimanakah utk kita mencintainya? (^_^)

"aku mencintai seluruh makhluk Allah S.W.T terutama Al-Insan yang muslim dan mukmin, tetapi cinta aku itu hanya di hati..dan di luaran hanyalahukiran senyuman"..(^_^)

"andai aku menzahirkan kecintaanaku itu di zahir, maka aku telah mencampakkan diri aku di dalam keadaan fitnah, dalam keadaan zina, dalam keadaan binasa, dalam keadaanharam"..astaghfirullah..nauzubillah..

cintadan sayang itu tidak dapat kita pinggirkan dari landasan kehidupankita..bahkan cintalah yang membawa kita mengenali AllahS.W.T..subhanallah..

maka..di antara ranting2 cinta tersebut,ranting yang manakah yang membawa mengenali Allah, yang membawa ke arah Maghrifatullah, yang membawa ke arah Mardhatillah? (^_^) tanya hatimu,tanya minda mu..insya Allah, ranting cinta yang tulen itu akankelihatan, dan senang utk mu meraih cinta ilahi..amin yarabbi..wallahua'lam..

DOA KETIKA JATUH CINTA
Allahu Rabbi,
 aku minta izin
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat lalai akan adanya engkau
Allahu Rabbi,
aku punya pinta
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh
Allahu Rabbi,
 izinkanlahKetika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Pilihkan untukku seseorang yang hatinya penuh dengan cinta-Mu
Dan membuatku semakin mengagumimu Allahu Rabb
iKetika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Pertemukanlah kami
Berilah kami kesempatan untuk lebih mendekati cinta-Mu
Allahu Rabbi,
 pintaku yang terakhirKetika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu
Amiiinnn.......

No comments:

Post a Comment